Ο Οκτώβριος είναι ο Μήνας Υγιών Ματιών στο Lentiamo. Μάθετε από τους ειδικούς μας πως να προσέχετε τα μάτια σας, και επωφεληθείτε παράλληλα από τις εβδομαδιαίες προσφορές μας!

Σύνδεση

Πως ο πολύς χρόνος μπροστά σε οθόνη επηρεάζει τα μάτια των παιδιών σας

Anna Sucha

Ιατρικά ελεγμένο από Anna Sucha, Οπτομέτρης, στις 5/10/2020
Γράφτηκε από Leonie Bauer

Η ψηφιακή εποχή και η τρέχουσα επιδημία κορονοϊού αναγκάζουν εμάς και τα παιδιά μας να περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά στον υπολογιστή. Αυτό μπορεί δυνητικά να κουράσει και να βλάψει τα μάτια μας.

Οι οφθαλμίατροι επισημαίνουν ότι μεγάλα χρονικά διαστήματα μπροστά από τον υπολογιστή, το tablet ή το κινητό προκαλούν κούραση και ξηροφθαλμία, πονοκεφάλους ,θολή όραση και μυωπία.

Γιατί συμβαίνει αυτό, και τι μπορείτε εσείς και τα παιδιά σας να κάνετε ενεργά για αυτό, το Lentiamo σας δείχνει στο ακόλουθο κείμενο.


Οι επιπτώσεις της εκμάθησης online στην εποχή του COVID-19

Χιλιάδες παιδιών άρχισαν την εκμάθηση μέσω του διαδικτύου το περασμένο σχολικό έτος λόγο της επιδημίας, και πολλά εξακολουθούν να επηρεάζονται φέτος. Παρόλο που τα σχολεία ανοίγουν ξανά σε τακτική βάση, δάσκαλοι και γονείς πρέπει να περιμένουν το ενδεχόμενο ξαφνικής διακοπής και επιστροφής στην ηλεκτρονική μάθηση από στο σπίτι.

Ως συνέπεια, οφθαλμίατροι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς ο ιστός του ματιού είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις πιο νεαρές ηλικίες. Με επιπρόσθετες ώρες εκμάθησης και ψυχαγωγίας μπροστά στον υπολογιστή, οι ειδικοί αναμένουν έξαρση στις οφθαλμικές παθήσεις στους νέους.

Η λέξη-κλειδί είναι Ασθενωπία. Είναι μια πολύ συνήθης επίπτωση της υπέρμετρης χρήσης οθονών, από την οποία υποφέρουν και παιδιά και ενήλικες. Συμπτώματα όπως κουρασμένα, ερυθρα μάτια , βαριά βλέφαρα, δυσφορία, ζαλάδα ή πονοκέφαλοι είναι συχνά. Η ασθενωπία είναι κοινώς γνωστή ως „κουρασμένα μάτια“ ή Σύνδρομο οράσεως υπολογιστή.

Τo ιατρικό περιοδικό ‚Review of Ophthalmology‘ συνόψισε διάφορες μελέτες, και τον Ιούλιο του 2020 εξέδωσε την ακόλουθη παρατήρηση:

Σε μελέτη παιδιών σχολικής ηλικίας μεταξύ 11 και 17 ετών ,18 τοις εκατό ένιωσαν έντονη κόπωση στα μάτια στο τέλος της ημέρας μετά από μελέτη στον υπολογιστή. Η ασθενοπία προκαλείται από διάφορους παράγοντες, όπως η ανισορροπία των μυών των ματιών, κακή εστίαση στα μάτια, η μη διορθωμένη αμετρωπία και ο κακός φωτισμός.

Μπορούν οι πολλές ώρες στον υπολογιστή να προκαλέσουν μυωπία;


Τι προκαλεί μυωπία στα παιδιά

Δυστυχώς, πράγματι μπορούν. Η αυξημένη χρήση ηλεκτρονικών μέσων από τα παιδιά συμβαδίζει με μια ανησυχητική τάση: την αύξηση της μυωπίας.

Πολλοί επιστήμονες συμφωνούν ότι η ακτινοβολία που εκλύεται από οθόνες επιταχύνει την ανάπτυξη των ματιών, επεκτείνοντας το μήκος τους. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μυωπία σε νεαρά ηλικία. Επειδή το φαινόμενο αυτό έχει αυξηθεί τόσο δραματικά τα τελευταία χρόνια , επιστήμονες την θεωρούν ως μια από τις πιο διαδεδομένες παθήσεις σε παιδιά και εφήβους.

Επιστημονικό άρθρο από την ‚Clinical Correlations‘ στο θέμα της μυωπίας απέδειξε ότι η παρατεταμένη χρήση ψηφιακών συσκευών και ο μεγάλος χρόνος ανάγνωσης μπορούν να οδηγήσουν σε προσωρινές αλλοιώσεις στην όραση. Επιπλέον, η συνεχής εστίαση σε κοντινά αντικείμενα και η έλλειψη φυσικού φωτός από υπαίθριες δραστηριότητες έχουν συσχετιστεί με υψηλότερα ποσοστά πρώιμης μυωπίας.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι το να περνάτε χρόνο έξω από το σπίτι μειώνει κατα πολύ την εξέλιξη της μυωπίας.


Τι πρέπει να κάνετε για την καταπολέμηση των κουρασμένων ματιών και την ασθενωπίας;

Περισσότερος χρόνος κάνοντας υπαίθριες δραστηριότητες είναι πάντα μια καλή συμβουλή. Οι ειδικοί συνιστούν επίσης παιδιά και ενήλικες να κάνουν ένα διάλειμμα από την οθόνη κατά καιρούς για να ανακουφίζονται τα κουρασμένα μάτια. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα και παρατηρήστε πώς τα μάτια σας και τα παιδιά σας αισθάνονται λιγότερο αγχωμένα με την πάροδο του χρόνου.

  • Όταν το παιδί σας κάθεται μπροστά από τον υπολογιστή, πρέπει να κάνει διαλείμματα από την οθόνη κάθε 20 λεπτά, εστιάζοντας τα μάτια σε κάτι διαφορετικό
  • Το αντικείμενο εστίασης πρέπει να είναι τουλάχιστον 6 μέτρα μακριά
  • Κατά το διάλειμμα το παιδί πρέπει να ανοιγοκλείνει τα μάτια του αρκετές φορές
  • Το διάλειμμα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα

Η παραπάνω άσκηση έχει σχεδιαστεί στο να επιφέρει ανακούφιση στα μάτια. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά ακόμη πράγματα που πρέπει να προσέξετε, όπως η θέση του καθίσματος, η απόσταση από τον υπολογιστή και οι ρυθμίσεις της οθόνης, όπως περιγράφονται παρακάτω.

Γυαλιά Blue light κατα των κουρασμένων ματιών και της κακής ποιότητως ύπνου

Κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε εσείς και τα παιδιά σας για να προστατευτείτε από την ακτινοβολία των οθονών είναι να φορέσετε γυαλιά blue light . Αυτά μπλοκάρουν τα βραχέα, μπλε μήκη κύματος που διαφορετικά θα χτυπούσαν τα μάτια και τον αμφιβληστροειδή σας. Αυτό μπορεί να αποτρέψει πονοκεφάλους και κουρασμένα μάτια, και να βελτιώσει την ποιότητα ύπνου, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται το απόγευμα. Μάθετε περισσότερα για την ποικιλία γυαλιών blue light στο Lentiamo.

Οι προτάσεις μας για γυαλιά blue light:


Τέλος, σιγουρευτείτε ότι έχετε εργονομικό γραφείο

Η εργονομία και ο τακτικός χώρος εργασίας είναι εξίσου σημαντικά για την ξεκούραση των ματιών. Ακολουθούν παρακάτω μερικές προτάσεις για την υιοθέτηση καλύτερης στάσης σώματος κατά την εργασία και συνηθειών:

  • Βεβαιωθείτε ότι ο φορητός υπολογιστής βρίσκεται σε απόσταση περίπου από 45 έως 60 cm από τη θέση σας. Ιδανικά, το μόνιτορ πρέπει να τοποθετείται στο επίπεδο των ματιών. Tablets πρέπει να κρατώνται σε απόσταση χειρός.
  • Για να ελαχιστοποιήσετε την αντανάκλαση, όλες οι φωτεινές πηγές πρέπει να βρίσκονται πίσω σας και όχι πίσω από την οθόνη του υπολογιστή.
  • Ρυθμίστε τη φωτεινότητα και την αντίθεση στην οθόνη για να την κάνετε άνετη για εσας και το παιδί σας.
  • Μην χρησιμοποιείτε τις συσκευές σας σε εξωτερικούς χώρους ή σε φωτεινά δωμάτια. Το έντονο φως στην οθόνη μπορεί να προκαλέσει κούραση στα μάτια.
  • Αποφύγετε την μελέτη σε σκοτεινά δωμάτια. Η φωτεινότητα της οθόνης μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο μάτι, λόγο διαστολής της κόρης.
  • Η πιο σημαντική συμβουλή μας: απενεργοποιήστε όλες τις συσκευές 30 έως 60 λεπτά πριν πάτε για ύπνο. Το μπλε φως μπορεί να διαταράξει τον ύπνο. Ενεργοποιήστε τη „νυχτερινή λειτουργία“ ή αντίστοιχη λειτουργία για να μειώσετε τις επιπτώσεις του μπλε φωτός σε νεαρές ηλικίες.


Πηγές:

1. Review of Opthhalmology, https://www.reviewofophthalmology.com/…e-of-covid19
2. Science Daily, https://www.sciencedaily.com/…06162718.htm
3. iovs, Investigative ophthamology and visual science, https://iovs.arvojournals.org/article.aspx?…
4. Clinical correlations, https://www.clinicalcorrelations.org/…gital-world/

Επόμενο βήμα; Πάτα το like και θα σε λατρεύουμε για πάντα :)

Μην χάνεις σημαντικές ειδήσεις.

Εγγράψου στο newsletter μας!

Τα δικά σας σχόλια

    Γράψε το πρώτο σχόλιο

    *Υποχρεωτικά πεδία

    Best selling προϊόντα